hráli jste (si)? |
Ano |
|
100% |
[ 3 ] |
Ne |
|
0% |
[ 0 ] |
Blázne! |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Celkem hlasů : 3 |
|
| Program Komisař | |
Fí
Založen: 17. 10. 2007 |
Příspěvky: 549 |
Bydliště: Brno |
|
|
Zaslal: 1.4.2008 21:02 |
|
|
|
|
Už jste někdy měli všeho dost a nutně jste si potřebovali odpočinout od učení a když jste se o to pokusili, zjistili jste, že na učení vlastně pořád myslíte? Tak mně se přesně tohle stalo u pokusu napsat povídku a tak na fórum přidávám něco jako hru, respektive pokus o první samointeraktivní povídku.
Tuhle šílenost věnuji
Amrodel a Elwen, protože ty budou mít hned od začátku k tomuhle stylu blízko
a Woxys, jelikož mne k psaní povídky nakopla (i když určitě nevěděla, že to dopadne takhle ).
Fí
Instrukce pro hru:
Dostaňte se až na řádek hlavní program a začněte.
Proměnná i je součet cifer dne, měsíce a roku vašeho narození.
Proměnná j je počet kroků, který musíte udělat, abyste se pohodlně dotkli sporáku, vynásobený aktuálním datem dne, vydělený pořadím aktuálního měsíce v kalendářním roce a zaokrouhlený na celá čísla.
Proměnná náhoda je počet všech šuplíků a výsuvných úložných prostor ve vašem bytě (pokojíku).
Proměnná nálada je počet slov z 42. stránky první knížky, která vám přijde pod ruku, podělený deseti a zaokrouhlený na celá čísla.
Proměnná místo je počet dveří ve vašem bytě (domě).
a protože tohle je o samých náhodách, zbytek náhod už je na vás, točte ruletu, házejte šipky, ... nalezněte svá (šťastná) čísla, jako lidé na celém světě
Program Komisař
První věc, kterou o programu musím předepsat je: Nezapomeňte, že program se dá kdykoli zavřít
A teď bych se mohla konečně dostat k tomu, co to vlastně ten program je. Program je provedení algoritmu počítačem:)
Algoritmus je logika a řízení, dí Kowalski.
Algoritmus je konečná, přesně definovaná posloupnost příkazů, po jejímž provedení získáme k přípustným vstupním hodnotám odpovídající hodnoty výstupní, trumfuje ho učebnice pro první ročník.
Ani jeden moc nepomohl tomu, aby si neodborná veřejnost mohla uvědomit, že algoritmus nepatří ani tak do podivného kybersvěta počítačových nadšenců, ale přinejmenším do matematiky, ale i do běžného života. Je to prostě návod, popis postupu, jak udělat nějakou činnost, proces, cokoliv.
Algoritmus je nezávislý, v tom smyslu, že může být zapsán v jakékoli formě, takže třeba ve formě manuálu (což už podle Márfyho zákona v běžném živote k použití je:)). Nejčastěji se ovšem skutečně používá v informatice a tudíž je zapsán buď v nějakém programovacím jazyce, nebo vývojovým diagramem a nebo pseudokódem. Programovací jazyk má tu nevýhodu, že abyste jej pochopili, musíte tomu jazyku rozumět (a protože programovacích jazyků je opravdu hodně a nikdo neumí všechny, je dobré tento způsob použít, jen když víte, že čtenář bude vašemu jazyku rozumět). Nespornou výhodou však je, že pokud jej naleznete napsaný ve správném jazyce (tedy v tom, s nímž si rozumíte), většinou máte bez další větší námahy rovnou použitelný kus kódu. Existují samozřejmě jazyky, v nichž programuje hodně lidí, ale pokud hodláte nějaký algoritmus uveřejnit pro všechny, nemůžete se na žádný jazyk v tomhle ohledu spolehnout. A srozumitelný téměř bez toho, aniž byste se jej učili, je vývojový diagram.
Jeden pěkný je tady, aniž byste se cokoli učili, budete vědět, o co jde:
Poslední význačnou možností, jak zapsat algoritmus, je pseudokód. Ten je velmi podobný vývojovému diagramu a má úplně stejnou nevýhodu, abyste ho pochopili, nemusíte znát programovací jazyk, nýbrž jazyk, kterým se autor rozhodl komunikovat (kdybyste neuměli česky, tak vám výše zmíněný vývojový diagram moc neřekne, viďte?). Pseudokód je jakési uspořádání myšlenek tak, aby se podle něj dal jednoduše napsat kód v libovolném programovacím jazyce (nebo nakreslit vývojový diagram). A protože vy všichni česky umíte, jeden algoritmus v pseudokódu si vám dovolím představit...
Program: Komisař1 #jméno programu
Autor: Fíček
Procedura CifernýSoučet (jako parametr musí dostat proměnnou i)
Začínáme
Opakuj následující příkaz, dokud nebude proměnná i menší, než 9
proveď ciferný součet proměnné i
vrať se do hlavního programu a vrať hodnotu proměnné i
Končíme
Procedura Špičkování
Začínáme
vytvoř spojení s programem Komisařx
vytvoř proměnné rejp a rejpzpět typu řetěz
vytvoř porměnnou j typu celé číslo a ulož do ní náhodnou hodnotu
dokud je nějaký zbytek po dělení proměnné j jedenácti opakuj následující posloupnost příkazů
Začátek opakování
načti ze standardního vstupu špičku, kterou ti předal program Komisařx a ulož ji do proměnné rejp
ulož svou odpověď do proměnné rejpzpět a odešli ji programu Komisařx
vytvoř proměnnou slova typu celé číslo a ulož do ní počet mezer v řetězu rejpzpět zvětšenou o jedna
do proměnné j ulož hodnotu proměnné j zvětšenou o hodnotu proměnné slova
Konec opakování, vrať se na začátek cyklu #ověř hodnotu proměnné j
vytvoř proměnnou návratová typu celé číslo a ulož do ní výsledek celočíselného dělení proměnné j číslem 5
vrať se do hlavního programu a předej mu hodnotu proměnné návratová
Končíme
Procedura VyplňujHlášení
Začínáme
vytvoř proměnnou náhoda typu celé číslo a ulož do ní hodnotu o maximální hodnotě 3
opakuj, dokud je proměnná náhoda různá od nuly
Začátek opakování
pokud je proměnná náhoda rovna
1, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
zanadávej si na nepříjemnou část práce
proměnné náhoda přiřaď hodnotu o náhoda o nahodnou hodnotu zvětšenou a odečitej od ni trojku tak dlouho, dokud nebude mensi, nez 4
konec bloku
2, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru špičkování
proměnné náhoda přiřaď hodnotu o náhoda o nahodnou hodnotu zvětšenou a odečitej od ni trojku tak dlouho, dokud nebude mensi, nez 4
konec bloku
3, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru akce
proměnné náhoda přiřaď hodnotu 0
konec bloku
Konec opakování
Proměnná náhoda je rovna nule, přiřaď jí poslední hodnotu ze stavu před tím, než se stala nulovou
vrať se do hlavního programu a předej mu hodnotu proměnné náhoda
Končíme
Procedura Akce
Začínáme
pokud jsou v dosahu, spoj se se všemi sesterskými programy (KomisařX, Engelhardtová, Andrea, Hartmutt)
vytvoř proměnnou místo typu celé číslo a ulož do ní náhodnou hodnotu
Pokud je proměnná místo větší, než devět, pak do proměnné místo ulož CifernýSoučet (místo)
Dokud je proměnná místo různá od nuly, opakuj následující příkazy
Začátek opakování
Podívej se na hodnotu proměnné místo. Pokud je proměnná místo větší než 0 a zároveň menší, než 4, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
octni se na služebně
Pokud je proměnná místo rovna dvěma, řekni si o výsledky Hartmuttovi
něco si uvědom nebo někoho seřvi, že ti to měl říct
vylítni jako splašený
pokud s ním komunikuješ, nezapomeň se s parťákem dohádat o klíčky
čím je proměnná místo vyšší, tím víc poškoď auto, se stylem, elegancí a vyděšeným výrazem tobě vlastním
vynásob proměnnou místo náhodnou hodnotou a pokud je výsledek dělitelný čtyřmi, bude akce úspěšná, tak se postarej o padouchy popřípadě civilisty
proměnnou místo nastav na nulu
Konec bloku
Pokud je proměnná místo větší než 3 a zároveň menší, než 7, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
octni sena dálnici
pokud je hodnota místo rovna 4, proveď proceduru špičkování
pokud potřebuješ zdržet nějaké auto proveď proceduru Pokuta ( 98 )
čím je proměnná místo vyšší, tím víc poškoď auto, se stylem, elegancí a vyděšeným výrazem tobě vlastním
pokud je proměnná místo rovna 5, tvoje akce byla úspěšná, tak se postarej o padouchy popřípadě civilisty
proměnnou místo nastav na nulu
Konec bloku
Pokud je proměnná místo větší než 6 a zároveň menší, než 10, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
octni se někde na jídle
něco si uvědom, vylítni jako splašený a pokud je parťák dostupný, útržkovitě a přerývavě na něj zablekotej něco, po čem on nabude vyděšeného výrazu a rychlosti světla
čím je proměnná místo vyšší, tím víc poškoď auto, se stylem, elegancí a vyděšeným výrazem tobě vlastním
pokud je proměnná místo rovna 9, tvoje akce byla úspěšná, tak se postarej o padouchy popřípadě civilisty
proměnnou místo nastav na nulu
Konec bloku
Konec opakování
Pokud dostaneš zprávu od programu komisařx, který právě provádí proceduru akce, zatvař se vyděšeně, vylítni za ním stihni se s ním dohádat o klíčky a sekunduj mu, jestli bude akce úspěšná, to závisí na jeho náhodných hodnotách
do proměnné místo přiřaď původní náhodnou hodnotu vynásobenou tvým oblíbeným číslem
Končíme
Procedura Dovolená
Začínáme
vytvoř proměnnou návratová typu celé číslo a ulož do ní hodnotu 9
vyraž na dovolenou a něco důležitého nech doma
do něčeho se zapleť
podle potřeby prováděj procedury Akce nebo Pokuta nebo Skon nebo Špičkování
Pokud provedeš proceduru Špičkování, ulož do proměnné návratová hodnotu proměnné návratová zvětšenou o 1
Pokud provedeš proceduru Skon, ulož do proměnné návratová hodnotu 0
Pokud je hodnota návratové různá od nuly, pak se z dovolené vrať
vrať se do hlavního programu a předej mu hodnotu proměnné návratová
Končíme
Procedura Pokuta (případně parametr n)
Začínáme
vytvoř proměnou řidič typu výčet
načti do proměnné pokutovaného řidiče
vytvoř proměnnou nálada typu celé číslo a ulož do ní buď parametr n, nebo (pokud parametr není) náhodnou hodnotu o maximální hodnotě 100
# 0 je nejlepší nálada, s náladou na 100 si nepřejte komisaře potkat
pokud je proměnná řidič ona snižuj hodnotu nálady o různé hodnoty tak dlouho, dokud nebude menší, než padesát
pokud je proměnná řidič ona a zároveň pokud se k ní dostal dřív tvůj parťák, tak si z něj pak utahuj
pokud je proměnná řidič ona a zároveň pokud jsi se k ní dostal první ty, připrav se, že si z tebe bude parťák utahovat, protože už teď se blbě culíš a koukáš, kam můžeš a nemáš, aniž by ti to musel nějaký program říkat, teď se podívej na hodnotu nálada
pokud je proměnná nálada
menší, než 20, tak ho nech po chvíli jet
větší, než 20 a zároveň menší než 50, tak proveď důkladnou kontrolu veškerého vybavení vozidla
větší, než 50 a zároveň menší než 80, tak proveď důkladnou kontrolu veškerého vybavení vozidla a buď u toho pěkně nepříjemný, nakonec řidiče donuť vystoupit a provést dechovou zkoušku
větší, než 80 a zároveň menší, než 95, tak se za každou cenu snaž najít něco, za co by sis na oběti vylil vztek a nic nedej na to, že tě parťák mírní popřípadě podporuje, odporný umíš být i sám od sebe
větší, než 95 tak proveď důkladnou kontrolu, dechovou zkoušku, nech řidiče projít po čáře, přezkoušej ho ze všeho, na co si vzpomenšš, včetně vyjmenovaných slov a abecedy, tvrdě vyžaduj lékárničku a výstražný trojúhelník a nakonec mu vypiš předovolání na stanici za odporování úřednímu činiteli nejlépe s pořádnou pokutou
pokud je proměnná řidič on, pak se podívej na hodnotu proměnné nálada
pokud je proměnná nálada
menší, než 20, tak ho nech po chvíli jet
větší, než 20 a zároveň menší než 50, tak proveď důkladnou kontrolu veškerého vybavení vozidla
větší, než 50 a zároveň menší než 80, tak proveď důkladnou kontrolu veškerého vybavení vozidla a buď u toho pěkně nepříjemný, nakonec řidiče donuť vystoupit a provést dechovou zkoušku
větší, než 80 a zároveň menší, než 95, tak se za každou cenu snaž najít něco, za co by sis na oběti vylil vztek a nic nedej na to, že tě parťák mírní popřípadě podporuje, odporný umíš být i sám od sebe
větší, než 95 tak proveď důkladnou kontrolu, dechovou zkoušku, nech řidiče projít po čáře, přezkoušej ho ze všeho, na co si vzpomeneš, včetně vyjmenovaných slov a abecedy, tvrdě vyžaduj lékárničku a výstražný trojúhelník a nakonec mu vypiš předvolání na stanici za odporování úřednímu činiteli nejlépe s pořádnou pokutou
vrať se do hlavního programu a předej mu hodnotu proměnné nálada
Končíme
Procedura NavštivShrödera
Začínáme
vyraž s parťákem ke Shröderovi
vytvoř proměnou náhoda typu celé čílso a ulož do ní náhodnou hodnotu o maximální hodnotě 20
vytvoř spojení s programy Shröder a Komisařx
vytvoř proměnné Shröder a Komisařx typu řetěz, propoj je s příslušnými programy a průběžně do nich ukládej výpisy příslušných programů
Pokud je hodnota náhoda
větší, než 17, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
všimni si nějakého přestupku
pokud je to nutné, naskoč do auta a žeň se jako blázen
proveď proceduru Pokuta
Konec bloku
větší než 11 a menší, než 17, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
všimni si něčeho podivného nebo si něco uvědom
pokud je to nutné, houkni na parťáka nebo mu něco zkratkovitě a pro zbytek smrtelníků nepochopitelně sděl, naskoč do auta a žeň se jako blázen
proveď proceduru Akce
Konec bloku
menší, než 11, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
odešli programu Shröder objednávku
Pokud je hdonota proměnné náhoda menší, než 8, proveď proceduru špičkování
vytvoř zaražený výraz nad předloženým jídlem
Konec bloku
vrať se do hlavního programu a předej mu hodnotu proměnné náhoda
Končíme
Procedura Skon
Začínáme
zavolej program smrt (a předej mu jako parametr své jméno)
vytvoř proměnnou tělo typu logická hodnota a ulož do ní návratovou hodnotu programu smrt
pokud je hodnota proměnné tělo true, tak zavolej program Pohřeb a ověř si, že připojil všechny závislé programy a odeslal jim patřičné hodnoty
předej programu Engelhardtová upozornění, ať spustí proceduru nalézt nového člena oddělení dálniční policie (jako parametr předej své jméno)
vytvoř proměnnou návratová typo celé číslo a ulož do ní hodnotu nula
vrať se do hlavního programu a předej mu hodnotu proměnné návratová
Končíme
#************************************************************************Hlavní program************************************************************************
Procedura hlavní program
Začínáme
vytvoř proměnnou i typu celé číslo
vygeneruj náhodnou hodnotu z množiny celých čísel a ulož ji do proměnné i
Dokud proměnná i není rovna nule, opakuj následující příkazy
Začátek opakovaných příkazů
pokud je Ciferný součet (i)
1) menší než dva, tak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru Špičkování
do proměnné i ulož hodnotu proměnné návratová
Konec bloku
2) roven třem, tak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru Pokuta
do proměnné i ulož hodnotu proměnné nálada
Konec bloku
3) roven čtyřem tak následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru VyplňujHlášení
4) roven pěti nebo šesti následující blok příkazů
Začátek bloku
tak proveď proceduru Akce
5) roven sedmi tak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru NavštivShrödera
do proměnné i ulož hodnotu proměnné náhoda
Konec bloku
6) roven osmi tak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru Dovolená
do proměnné i ulož hodnotu proměnné návratová
Konec bloku
7) roven devíti, pak proveď následující blok příkazů
Začátek bloku
proveď proceduru Skon
do proměnné i ulož hodnotu návratová
Konec bloku
Konec opakovaných příkazů
Končíme (celý program)
Takže, jak vidíte, jednotlivé díly seriálu vlastně tvoří extra výkonný SW, režisér výsledný kód jen obalí nějakou omáčkou, a máme hotovo:)
Poznámka pod čarou, neboli podčárník : Program zde samozřejmě není uveden celý, jednak kvůli autorským právům, jednak proto, že je značně zjednodušen a tudíž nemá smysl to přepisovat úplně celé. Pro individua, která by navrhovala se s tím nepárat a uložit to sem rovnou v bytecode (viď, Elw:)) jen decentně připomenu, že i fórum má celkem omezenou kapacitu, která by se nejspíše odmítla vyrovnat s atakem jedniček a nul v takovémto rozsahu
|
_________________ nevím proč mne zaujal tenhle citát, ale něco do sebe určitě má:
"I am still, thank God, an atheist."
(Luis Buñuel)
|
|
| Re: Program Komisař | |
Ajši
Administrátor
Založen: 14. 10. 2007 |
Příspěvky: 1513 |
Bydliště: Hodonín |
|
|
Zaslal: 2.4.2008 0:56 |
|
|
|
|
Ahoj Fíčku, děkuji za věnování a jako admin i za obohacení fora o extrémně originální dílo! Nicméně se strašně omlouvám, ale to je vše, co Ti k tomu mohu říci, protože to vůbec nechápu a ač jsem to celé prolítla, nerozuměla jsem jedinému řádku. Předmět výpočetní technika jsem nenáviděla, matiku neumím a vůbec nevím, co tohle je... pro mě je 90% celého Tvého dílka k smrti nesnášený text, kterému se panicky vyhýbám celý život a hodlám v tom pokračovat i nadále, no
Hrozně moc mě to mrzí, fakt jsem se těšila, jak Ti to okomentuji a tak Ti oplatím i Tvé dlouhé reakce pod mými příběhy, ale... pro mě je to to samé, jako bys napsala foicrukhejhbrujghejhherjehhjehhjhcjhjer a chtěla, abych Ti na to něco napsala chjo, fakt promiň
Jediné, na co jsem narazila, byla jakási smrt a hledání nového člena DP snad to alespoň neodnesli Tom nebo Packa
Doufám, že příště vytvoříš něco i pro ty, co nemají smrtelnou averzi proti pc programům - pak Ti to moc ráda pořádně přečtu a okomentuji. Bohužel to teď nešlo promiň...
|
|
|
| | |
Fí
Založen: 17. 10. 2007 |
Příspěvky: 549 |
Bydliště: Brno |
|
|
Zaslal: 2.4.2008 6:31 |
|
|
|
|
Vidíš a já si říkala, že aspoň touhle cestou ti informatiku trošku přiblížím. Kdybys chtěla, mohu ti to vysvětlit, ale nebudu tě do ničeho tlačit, jestli k tomu máš averzi, je mi to moc líto
Jinak, je to program, kam si hlavní postavu domyslíš sama a také záleží na tom, jaké náhodné hodnoty dosadíš, co se s ním stane. Já ovlivnit nemohu nic, osud je více méně prostě na čtenáři.
Přesto ti děkuji za koment i za pomoc a až zas bude chvilka a mně v hlavě nebude lítat pouze tohle, určitě vytvořím něco tvému vkusu bližšího, slibuji!
Fí
|
_________________ nevím proč mne zaujal tenhle citát, ale něco do sebe určitě má:
"I am still, thank God, an atheist."
(Luis Buñuel)
|
|
| | |
K.Thaler
Založen: 16. 12. 2007 |
Příspěvky: 231 |
Bydliště: Břeclav |
|
|
Zaslal: 2.4.2008 14:41 |
|
|
|
|
Aaaaaaaaaaaaa,pomoc,ne!Tedy,naprosto super napsané,ale informatiku ve škole ještě nemáme,a stejně jako Wox tomu vůbec nerozumím.Ale jinak se mi to hodně líbí.Fakt nevím,co k tomu připsat...
|
_________________ ,,Předjelo mě prase!"
|
|
| | |
|
| | |
Fí
Založen: 17. 10. 2007 |
Příspěvky: 549 |
Bydliště: Brno |
|
|
Zaslal: 3.4.2008 16:39 |
|
|
|
|
2 K.Thaler:
Stejně jako Wox, i tobě nabídnu: pokud máš zájem, klidně ti to vysvětlím, ale nutit tě do ničeho nebudu a zlobit se na tebe za to, že tohle není tvůj šálek čaje, to taky nebudu:). Děkuji za pochvalu, jen nechápu, jak se ti může líbit něco, co jsi nepochopila, myslela jsi snad nápad? Přesto díky!
2 Elder: Děkuji, že se ti to líbilo. Opravdu by mne překvapilo, kdyby s tímhle měl kdokoli technicky zaměřený problémy, byla tu snaha tenhle styl trošičku přiblížit široké veřejnosti a nejspíš jsem mírně přecenila své síly:).
Tak procedury pokuta a skon tě dostaly, vidíš, a já raději vynechala proceduru RozšrotujAuto:). Jistě by se ti také líbila...
A co se týče programu Engelhardtová, má samostatný velkokapacitní server a jen díky kouzlům a tebou zmíněným bezpečnostním okruhům nám nezkolabovala celá soustava programů v balíku DP:)
Jsem moc ráda, že si dílko našlo svého čtenáře!
Fí
|
_________________ nevím proč mne zaujal tenhle citát, ale něco do sebe určitě má:
"I am still, thank God, an atheist."
(Luis Buñuel)
|
|
| | |
Všelicos
Administrátor
Založen: 15. 10. 2007 |
Příspěvky: 627 |
Bydliště: KTU |
|
|
Zaslal: 3.4.2008 16:41 |
|
|
|
|
Teda Fíčku, když mi Wox říkala, že nerozumí nějaké Tvé povídce, říkala jsem si, že je to něco zkormuceně psychologického... takže TOHLE jsem skutečně nečekala!! V programování sice moc zběhlá taky zrovna nejsem, ale tohle jsem docela pochopila A rozhodně mne toto dílko nenechalo chladnout, naopak... po dosazení sira Gerkhana jsem se náramně pobavila! Nejvíce mne dostaly příkazy typu:
-> pokud jsou v dosahu, spoj se se všemi sesterskými programy (KomisařX, Engelhardtová, Andrea, Hartmutt)
-> pokud s ním komunikuješ, nezapomeň se s parťákem dohádat o klíčky
-> pokud je to nutné, houkni na parťáka nebo mu něco zkratkovitě a pro zbytek smrtelníků nepochopitelně sděl, naskoč do auta a žeň se jako blázen
Já nemohu, je to tak nápadité a originální! Vstávám, smekám mou moly prožranou kšiltovku a se slzami dojetí v očích se klaním a tleskám Tvé geniální hlavě!
|
_________________ Ben: "Jak jsi na to přišel??"
Hartmut: "Neřeknu. Stejně to nechcete vědět."
(...)
Ben: "ODHOĎ TEN SEKÁČEK!!!!"
|
|
| | |
|
| | |
ReeR
Založen: 14. 12. 2007 |
Příspěvky: 112 |
Bydliště: Most |
|
|
Zaslal: 4.4.2008 11:39 |
|
|
|
|
iiiiiiiiiich grrrrrrrrrrrrr vrrrrr ghhhhh chrrrrrrrrrr chvíí mííííííí - tak to ještě zpracovávám informace
no podle názvu jsem se na povídku těšila..........
po přečtení úvodu jsem se začala obávat........... nerozuměla jsem ani slovíčku
a po přečtení po "povídky" jsem úúplně mimo asi mám nějaký zastaralý program či co, kažodpoádně se stím ne a ne prokousat
bodla by mi pomoc, ráda bych to pochopila
prosím prosím, HELP
jinak nápad velmi zajímavý.....
abyste ho pochopili, nemusíte znát programovací jazyk, nýbrž jazyk, kterým se autor rozhodl komunikovat (kdybyste neuměli česky, tak vám výše zmíněný vývojový diagram moc neřekne, viďte?). Pseudokód je jakési uspořádání myšlenek tak, aby se podle něj dal jednoduše napsat kód v libovolném programovacím jazyce (nebo nakreslit vývojový diagram). A protože vy všichni česky umíte, jeden algoritmus v pseudokódu si vám dovolím představit... |
tak podle toho asi neumím česky a nejspíš ještě trpím nějakou přidruženou chorobou.........
PA
|
_________________ The truth is out there
|
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
|
| | |
Fí
Založen: 17. 10. 2007 |
Příspěvky: 549 |
Bydliště: Brno |
|
|
Zaslal: 5.4.2008 7:48 |
|
|
|
|
*Překvapeně kulí oči* na komentáře pod povídkou, tolik jich opravdu nečekala a strašně ji potěšily! Moc všem děkuje, i za komentáře, které nejsou vyloženě nadšené, a všem, kteří se díky ní cítí jakkoli méněcenní se omlouvá a připomíná, že každý se zajímá o něco jiného a cílem její povídky rozhodně nebylo nic jiného, než pobavit a případným zájemcům trošku přiblížit kouzelný svět jedniček a nul bez jedniček a nul:)
Všelinko, ať bych napsala cokoli psychologického, Wox by neměla problém prokouknout, co tím chtěl autor říci a ještě bych od ní dostala parádní rozbor:)
Jsem strašně ráda, že jsi s pochopením neměla problémy a ještě víc, že sis dosadila Gerkhánče, protože přesně na tohohle komisaře (x=1, samozřejmě) jsem při psaní myslela také
Ještě jednou moc děkuji a tu kšiltovku chci někdy vidět!
No vidíš, Elwen, a já se málem lekla, že se ududsíš a chtěla jsem ti zakázat serfovat po životu nebezpečných stránkách:).
Co máš proti červenné? Já myslela, že se ti ta barva líbila...
Ano, myslím, že Aleš by nás rozsekal na miničástečky, které by se daly nacpat do registrů procesoru, kdybychom tohle udělaly....bytecode...nevíš, který blázen s tímhle nápadem přišel?
NA dlouhý koment se těším, už to vidím, budeš chtít celý kód, abys mi tam našla syntaktické a sémantické chyby:D
Přestaň si myslet, že informatiku neumíš, veřejně na tebe prásknu tvoji maturitku. Tenhle můj jediný spolužák ženského pohlaví donutil přímo speciální malý počítač, aby řídil vlakovou soupravu (samozřejmě jde o model, takže nám po třídě jezdily vláčky, ale měli byste vidět, jak z toho byli všichni unešení, o matikáři a třídním nemluvě). Elwen, ty informatiku umíš, kdybys o ní nic nevěděla, tak tě Bibi k maturitě nepustí!
ReeR, tohle byla spíš moje chyba, podcenila jsem ovlivnění, kterého se mi dostalo za čtyři roky strávené ve třídě plné programátorů a za dva roky vztahu s infromatikem. Pomalu i dobrou noc dostávám v jedničkách a nulách a tak mi tohle přišlo jednoduše srozumitelné, nějak jsem opomenula lidi humanitního zaměření. Help odeslán a kdybych přece jen ještě něco nedovysvětlila, odešlu další
Amrodel Jůůů, Java, nemýlím-li se! Tenhle jazyk mne přivádí v úžas a děs už jen tím, jak se kompilo-intrpretově překládá. U tebe zase koukám, že už jsi ovládla umění komentářů, na ty já pořád mám jaksi zanevřeno:)
Public static void forAmrodel()
//tato metoda přečte zprávy programu napisOdpoved a odešle mu odpovědi
String odpoved1 scan.nextString("Wow, Fí, tak to bylo parádní!");
System.out.println ("Děkuji")
// smile
int pocet = 3;
for (int i=0; i<=pocet; i++){
System.out.println(" :oops: ")
}
// načtení citací a komentářů k nim
int počet = 3
for (int i=0; i<=pocet; i++){
Scan citace[i] scan.nextString("%s" napisOdpoved.out);
Scan odpoved[i] scan.nextString("%s"napisOdpoved.out);
}
System.out.println ("Jsem moc r8da, 6e ses pobavila:) :)")
String odpoved1 scan.nextString("Fí, tohle bylo opravdu suprové a hlavně moc originální!!!");
System.out.println("děkuji, opravdu moc")
// smile
int pocet = 6;
for (int i=0; i<=pocet; i++){
System.out.println(" :oops: ")
}
String odpoved1 scan.nextString("a mnohokráte děkuji za věnování :) ;)");
System.out.println("Prosím:)") |
Wox, také ti děkuji a rozhodně si nepřipadej jako někdo s IQ nula:) a vzpomeň si, jak jsem já hltala tvoje vědomosti, když jsem začínala psát pořádné povídky, a jak jsem vesele lítala v politologii:). Děkuji moc, že mi přeješ a nesměle podotýkám: Víš, jak bylo těžké tu tunu přemístit?. Moc ti děkuji za to, že jsi mne podporovala a k napsání dalšího dílka nakopla:)
Ještě jednou všem moc děkuji za komentáře, i já jsem ráda, že si dílo našlo své čtenáře a ty, kdo zahlasovali, že hráli, prosím, pokud by byli tak hodní, a řekli, kam dohráli:). Jsem opravdu zvědavá
Fí
|
_________________ nevím proč mne zaujal tenhle citát, ale něco do sebe určitě má:
"I am still, thank God, an atheist."
(Luis Buñuel)
|
|
| | |
K.Thaler
Založen: 16. 12. 2007 |
Příspěvky: 231 |
Bydliště: Břeclav |
|
|
Zaslal: 5.4.2008 11:09 |
|
|
|
|
Fí napsal: | 2 K.Thaler:
Stejně jako Wox, i tobě nabídnu: pokud máš zájem, klidně ti to vysvětlím, ale nutit tě do ničeho nebudu a zlobit se na tebe za to, že tohle není tvůj šálek čaje, to taky nebudu:). Děkuji za pochvalu, jen nechápu, jak se ti může líbit něco, co jsi nepochopila, myslela jsi snad nápad? Přesto díky! |
Ano, myslela jsem nápad a vtipné využití názvů programů. No, jak začne září, tak mi taky začne informatika, tak tě o to jistě poprosím.Moc děkuji za nabídnutí pomoci. A omlouvám se,že jsem tuto povídku jaksi nepochopila...
|
_________________ ,,Předjelo mě prase!"
|
|
| | |
|
| | |
|
| | |
Amrodel
Založen: 15. 10. 2007 |
Příspěvky: 48 |
Bydliště: Praha |
|
|
Zaslal: 6.4.2008 13:10 |
|
|
|
|
Fí napsal: |
Amrodel Jůůů, Java, nemýlím-li se! Tenhle jazyk mne přivádí v úžas a děs už jen tím, jak se kompilo-intrpretově překládá. U tebe zase koukám, že už jsi ovládla umění komentářů, na ty já pořád mám jaksi zanevřeno:) |
Jj, je to Java
Bohužel mi nic jiného nezbylo, když po nás na Algoritmizac chtěli, abysme měli okomentovanou a vysvětlenou každou metodu i cyklus použitý v programu, co jsme měli jako semestrální práci. (ale aspoň tímhle hodně rychle přibývají řádky programu )
static void dalsiReakce() {
//-------tato metoda vypise odpoved na odpoved na prvni reakci
//-------vypis citaci:
String citace4 = scan.nextString("děkuji, opravdu moc");
System.out.println("nemas vubec zac ;) :) :) Tvoje povídka byla uzasna");
} |
|
|
|
| | |
kajusia
Založen: 15. 10. 2007 |
Příspěvky: 447 |
|
|
|
Zaslal: 8.4.2008 7:31 |
|
|
|
|
Tedy, to je perfektní! Prostě... nemám slov a mohu se uřechtat. Rozuměla jsem tomu sice asi tak jako Robbie "ne" u krásné ženské, ale... to nevadí! Některé pasáže mě opravdu odrovnaly:
- něco si uvědom, vylítni jako splašený a pokud je parťák dostupný, útržkovitě a přerývavě na něj zablekotej něco, po čem on nabude vyděšeného výrazu a rychlosti světla
- pokud je proměnná řidič ona a zároveň pokud jsi se k ní dostal první ty, připrav se, že si z tebe bude parťák utahovat, protože už teď se blbě culíš a koukáš, kam můžeš a nemáš, aniž by ti to musel nějaký program říkat, teď se podívej na hodnotu nálada
- pokud je hodnota proměnné tělo true, tak zavolej program Pohřeb a ověř si, že připojil všechny závislé programy a odeslal jim patřičné hodnoty
předej programu Engelhardtová upozornění, ať spustí proceduru nalézt nového člena oddělení dálniční policie (jako parametr předej své jméno)
No já padám, to je povedené!!!!!
|
|
|
| | |
Fí
Založen: 17. 10. 2007 |
Příspěvky: 549 |
Bydliště: Brno |
|
|
Zaslal: 8.4.2008 7:48 |
|
|
|
|
Karin, za zkomolení tvého jména se moc omlouvám, už je to opraveno:))
Erone, tak ty jsi další, co začíná s PHP? Já vás obdivuji, mně se ten jazyk vůbec nelíbí, zůstávám věrna html, jež taky vůbec neumím). Jsem ráda, že ti to nedělalo problémy, jsi šikovný kluk, a díky za pochvalu
Ami, vy jste snad měli zadán i počet řádků programu? Panečku! Já vím, že jsem se začala ke komentářům nutit až nedávno, když jsem procházela staré programy a některé z nich prostě dělaly záhadným způsobem záhadné věci a názvy byly stylově záhadné (označeny jako fungující a mně se zdálo, že mají mlion chyb). Tak teď ty řádky komentu navíc ocením).
A stejně děkuji @)->--
Kájuli, ty jsi zlatíčko, že jsi si na moji povídku našla čas! Jsem moc ráda, že tě rozesmála:). Přirovnání s Robbiem nemá chybu, příště budu psát srozumitelnějí (míto mluvení ho pěkná ženská rovnou kopne...kam, to posuďte podle kvality textu:))
Moc děkuji všem!
Fí
|
_________________ nevím proč mne zaujal tenhle citát, ale něco do sebe určitě má:
"I am still, thank God, an atheist."
(Luis Buñuel)
|
|
| | |
K.Thaler
Založen: 16. 12. 2007 |
Příspěvky: 231 |
Bydliště: Břeclav |
|
|
Zaslal: 8.4.2008 13:31 |
|
|
|
|
Fí napsal: | Karin, za zkomolení tvého jména se moc omlouvám, už je to opraveno:)) |
Nic se neděje. Já jen,že když to zkomolí někdo jednou za čas, tak je mi to úplně šumák,ale takhle to pořád komolí jedna holka,kterou jsem považovala za kamarádku...No to je jedno,a Tebe za kamarádku určitě považuji,a za hodně velikou...No,jdu psát další část nějakého příběhu...
|
_________________ ,,Předjelo mě prase!"
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
|
|
|
|